שלום רב, שמי הדס ומאוד אהבתי את השיעור הזה, מאוד ערכי וחשוב. אך מה אם הוא ייעלב מזה שנגיד לו “זה לא מקדם אותך” או שאתעלם? כך הוא יותר יכעס וזה יגרום לכאוס גדול יותר ולרצונו לנקום. גם כן אם פשוט אגש למורה יכול גם זה להיות דבר רע, בגלל שהוא יכול לקרוא לי בשמות גנאי או כ’מלשנית’?
אשמח להסבר ותגובה, תודה רבה.
יום טוב!
היי הדס, אני מאוד שמחה לשמוע שאהבת את השיעור ואת התובנה שלך שהשיעור הזה הוא ערכי וחשוב!
אני ממליצה לך להתמקד בפעולות שלך, ולא לחשוב על פעולות של הילד האחר, שאולי הוא יעשה ואולי לא, כמו יעלב או יכעס. זה שלו ולא שלך.
את הבמאית של חייך ואת כותבת את התסריט, כמו שאת רוצה שהוא יהיה.
לגבי לומר למורה, על דבר שאת חווית בעצמך, וקלטת בחמשת החושים שלך, זו לעולם לא יכולה להיות “הלשנה”, אלא דיווח אמת. הילד שלא רוצה שידווחו עליו, יתכבד וישנה את ההתנהגות שלו.
הי מיכל,
רציתי לשתף ולהתייעץ בעניין שמטריד אותי ולשאול כיצד אני יכול להשתמש בשיטה כדי להתגבר על התחושות שלי.
אני תלמיד כיתה ו’.
בחוג כדורסל יש ילד שגורם לי כל פעם להתעצבן.
בשיעור האחרון כשהכדור שלי התכדרר לכוונו הוא זרק אותו לעבר הסל, החטיא והכדור התרחק הרבה אחרי הסל. אני הייתי צריך ללכת ולקחת את הכדור. וכך גם התנהג בסוף החוג, החזקתי את הכדור ביד באתי לקחת את התיק והוא עשה תנועה של כאילו הוא בא לבעוט בכדור.
לא הגבתי. זה בדרך כלל מה שקורה, אני לא מגיב, עוד לפני השיטה שלמדתי פה. אבל אני נשאר עם תחושות קשות שמשפיעות על המשך היום שלי. חזרתי עצבני, עצוב ומבועס. אני מבקש לדעת איך אני יכול להתמודד עם הרגשות האלו ואפילו להימנע מהן. ומה את ממליצה לי לעשות מולו בפעם הבאה?
תודה.
היי, בהמשך התכנית, במודול 15 שיעור 3, אנחנו נלמד על שליטה במחשבות שלנו בעזרת תכנת ההפעלה.
אני ממליצה לך מאוד להגיע לשיעור הזה ולצפות זו. זה יאפשר לך לבחור מחשבה מקדמת ובכך להשפיע על הרגשות שלך.
כרגע, בשלב הפעולות, אתה יכול לשקול אילו פעולות מקדמות נוספות אתה יכול לעשות מול אותו הילד בקבוצת הכדורסל, לרבות לשקול פניה לעזרת המאמן של הקבוצה.
הפעולה המקדמת של להתעלם ממנו, צריכה לבוא ממקום של עוצמה, של בחירה שלך, שאתה עושה זאת במודע ומתוך כוח ועוצמה שיש בך, ואז אין כל סיבה שישארו תחושובת קשות.
במודול הבא, מודול 6 אנחנו נלמד על הישגיות, ומה מאפיין אנשים שפועלים להנמכת אחרים, במקום להגדיל את עצמם. אני ממליצה לך מאוד לצפות במודול הזה.
אני רוצה לומר לך שאני מאוד גאה על כך שאתה בוחן את המצב על פי תכנת ההפעלה! זו התקדמות אדירה!
תזכור שזה כמו “חדר כושר למוח”, כל פעם שתתאמן על זה יהיה לך יותר קל מאשר בפעם הקודמת.
היי מיכל קוראים לי בתיה ורציתי לשתף אותך מה רשמתי בדך עזר.
לפני שנתיים הייתי תלמידה חדשה בבית ספר ברמה שלא הייתי רגילה אליו אז. אנ י זוכרת שאני לי מאוד קשה בכל השיעורים אבל לאט לאט השלמתי הכל חוץ משפה שהיה לי מאוד קשה עם זה.
מחשבות: שאני לא יבין את החומר, ושאני לא יודעת כלום ויהיה לי קשה להבין.
רגשות: מתוסכלת, עצובה, חסרת ביטחון קצת בנושא הזה.
פעולות: הלכתי למורה ואמרתי לה שאני מתקשה בשפה.
תוצאות: נהיה לי שיעור פרטני בימי שישי.
היי בתיה, כל הכבוד לך על התמודדות מעולה עם המצב במקצוע השפה לפי שלבי תכנת ההפעלה!
אני מאוד גאה בך על תהליך החשיבה שעשית ועל התוצאה שהשגת והצטרפת לשיעור פרטני בימי שישי, דבר שללא ספק יקדם אותך לתוצאה טובה במקצוע השפה.
היי, אשמח להסבר – האם כפתור ההצצה אל העתיד מאפשר לי לראות את התוצאה שתתרחש אם אני אעשה את הפעולה המיידית השלילית, או שהוא מאפשר לראות את התוצאות הגדולות שאני רוצה עבור עצמי? תודה!
היי, כפתור ההצצה אל העתיד מאפשר לך להבין את התוצאות בשני המצבים – גם במצב בו תיבחר הפעולה השלילית, שהיא פחות מקדמת, וגם במצב בו תיבחר הפעולה החיובית, שהיא יותר מקדמת.
כך ניתן להשוות בין התוצאות ולבחור את הפעולה שתוביל לתוצאה אותה רוצים יותר.
שלום. אני משי בת 11 מתי שראיתי את שיעור של אלון אולמן שהוא הסביר על הפרויקט הזה והיה שם ילדים והיה שם איזה ילד שאמר ילד בבית הספר רצה קילל אותי וחשבתי אם זה יקדם אותי והחלטתי שלא אז לא אז החלטתי שלא לקלל אותו
ושאני חשבתי על זה אמרתי לעצמי למה פשוט לא קיללת אותו בחזרה ועכשיו אני מבינה שהוא פשוט רצה שהיה תוצאה טובה ולא תוצאה רעה
שלום. אני אנאל בת 9 היום בשיעור אנגלית לא הבאתי מחברת ועלו לי מחשבות בטח המורה תגיד למחנכת ואני הענש ועוד…… אחרי שהומרה גילתה שאין לי מחברת ביקשה ממני מחר להבאי אנגלית מסתבר אנחנו הולכות לילמוד חחחח אז ממש האיתי מאוכזבת חחח
היי אנאל, שאלת המנצחים “האם זה מקדם אותי?” יכולה מאוד לעזור לך במצבים כאלה. לשאל את עצמך האם זה מקדם אותי, לסדר את הילקוט והמערכת ביום שלפני, כדי לוודא שיש לך את כל הציוד לשיעורים בבית הספר.
הי קוראים לי ליאור ויש לי שאלה: עם לדוגמא מישהי מדברת אלי לא יפה ואני רוצה להחזיר לה אבל אני יודעת שלא ייצא מזה כלום, אבל עם אני לא יגיד כלום וישתוק זה יראה כאילו אני מפחדת ממנה.
היי ליאור, אני מבינה את המחשבה שלך, יחד עם זאת בהסתכלות לטווח רחוק זו מחשבה פחות מקדמת. להתעלם ולבחור בפעולה המקדמת מגיעים זה מכוח עוצמתי ולא מפחד.
לרוב אחד הדברים שהכי עוזרים זה להתעלם, וכאשר מתמידים בזה, הצד השני מבין שהוא כבר לא מצליח “לעצבן, או “להציק” לך ובעצם לא מצליח לקבל ממך שום תשומת לב.
הרי הסיבה שהילדה האחרת עושה זאת מלכתחילה היא כדי לקבל את תשומת הלב שלך. במצבים כאלה “אין קהל אין הצגה”, אחרי מספר פעמים שהילדה האחרת מבינה שהיא כבר לא משיגה ממך את התגובה שהיא היתה רגילה לקבל, כלומר אין לו “קהל” לפעולות שלה, היא פשוט מפסיקה, ואז היא גם לא ממשיך עם ה”הצגה”.
היי יובל, את יכולה לעשות פעולה כלשהי שתעזור לך “לפרוק את זה”. זה יכול להיות למשל לעשות פעילות פיסית כמו לקפוץ, לכדרר כדור, לשים מוסיקה שאת אוהבת, לשטוף פנים, לחבק חזק דובי שאת אוהבת, לספר למישהו קרטב על האירוע שהיה וכדומה.
היי נועה, לאחר שאנו שואלים את עצמנו “האם זה מקדם אותי?” לפני הפעולות שלנו ומחפשים אפשרויות פעולה אחרות, אפשר לומר לילד הפוגע “זה לא מקדם אותך” וללכת אפשרות נוספת שהיא יעילה זה להתעלם ולא להתייחס, וכך לא לתת תשומת לב לילד הפוגע.
קוראים לי אלחנן
ויש ילדים שמקנאים בי יום אחד ילד אחד שמקנא בי התחיל להעליב אתי ואני רציתי להחזיר לו ואז שאלתי את עצמי אם זה מקדם אותי
ולחצתי על כפתור ההצצה לעתיד ואני ראיתי את התוצה הלא יפה אז היתלעמתי ואחרי זה הוא התחיל אם כמה ילדים והם התצבנו והחזירו לו והיה להם
שלום זה אני דניאל קורן בגיל 8: ואני רוצה להגיד שיש הרבה דברים שאני לא יודע ואת מלמדת אותי את כל הדברים
שאני יודע ויש גם עוד קצת דברים שאני לא יודע ואת ממשיכה ללמד אותי ובגלל זה אני רוצה להגיד לך תודה על כל הדברים שאת מלמדת אותי וגם כל השיעורים שלך מאוד כייפים וגם השיעורים שלך מעניינים מאוד.
היי אבא שלי אמר לי שאלימות היא לא דרך אבל אם מישהו מרביץ לי להחזיר כי אז אותו הילד יחשוב שהוא יכול להרביץ לי מתי שהוא רוצה אבל מצד שני אמרתם לי לא לעשות את זה אז מה לעשות?
היי, תכנת ההפעלה האנושית ושאלת המנצחים האם זה מקדם אותי, זו השיטה שאנחנו מלמדים ומציעים לפעול על פיה. מהנסיון הרב שלנו היא מביאה תוצאות מצויינות.
אני ממליצה לך לדבר עם אבא, להציג לו את השיטה הזו וכך תוכלו לחשוב על האפשרויות השונות ולבחור את השיטה שאתם רוצים לפעול על פיה.
פעם אחת לא עשיתי שיעורי בית במדעים
מחשבה – מאוד שלילית
רגש – מאוד עצבני על המורה
פעולה – הרמתי את האצבע ושאלתי את השאלה
תוצאה – הבנתי את התשובה ושלטתי בחומר
היי מיכל. קודם כל תודה על השיעורים המעניינים..
וגם, רציתי להגיד שהסאונד חלש ולפעמים ממש צריך להתאמץ כדי לשמוע. גם שאין רעש בבית..
הלוואי ותוכלו לתקן זאת.
היי, אני שמחה לשמוע שהשיעורים מעניינים אותך!
לגבי הסאונד – עוצמת הסאונד של הסרטונים חזקה, אם אצלך במחשב שומעים חלש, אני ממליצה לבדוק את הרמקולים והסאונד במחשב שלך.
יתכן ובשלבים של תחילת התהליך וההטמעה של שאלת המנצחים, זה יעורר כעס אצל הסובבים אותך. התמדה בדרך הפעולה הזו היא חשובה מאוד. כמו הרמת משקולות בחדר כושר.
אני ממליצה מאוד להפנות את שאלת המנצחים כלפי עצמך, “האם זה מקדם אותי?” ולתרגל את השליטה העצמית בדרך הזו. כשהסובבים אותך יראו את ההצלחה שלך עם שאלת המנצחים זה יקל גם עליהם לקבל אותה, כי זה ישמש להם דוגמה אישית.
היי נעמה, אפשר לדמות את תהליך ההטעמה של תכנת ההפעלה לאימון בחדר כושר, בהתחלה זה לא פשוט וככל שמתקדמים ומתאמנים יותר, זה הופך לשגרה.
אני ממליצה להכניס לשפה היומיומית בבית את שאלת המנצחים “האם זה מקדם אותי?” ולהשתמש בזה בחיי היום יום כמה שיותר.
כדאי לדבר עם הילדים על מצבים שונים שמתרחשים בבית וממש לבחון את המצב לפי השלבים השונים בתכנת ההפעלה, פעם אחת בלי שימוש בשאלת המנצחים ופעם אחת עם שימוש בשאלת המנצחים, ולשים דגש על התוצאה השונה שמתקבלת.
שלום רב, שמי הדס ומאוד אהבתי את השיעור הזה, מאוד ערכי וחשוב. אך מה אם הוא ייעלב מזה שנגיד לו “זה לא מקדם אותך” או שאתעלם? כך הוא יותר יכעס וזה יגרום לכאוס גדול יותר ולרצונו לנקום. גם כן אם פשוט אגש למורה יכול גם זה להיות דבר רע, בגלל שהוא יכול לקרוא לי בשמות גנאי או כ’מלשנית’?
אשמח להסבר ותגובה, תודה רבה.
יום טוב!
היי הדס, אני מאוד שמחה לשמוע שאהבת את השיעור ואת התובנה שלך שהשיעור הזה הוא ערכי וחשוב!
אני ממליצה לך להתמקד בפעולות שלך, ולא לחשוב על פעולות של הילד האחר, שאולי הוא יעשה ואולי לא, כמו יעלב או יכעס. זה שלו ולא שלך.
את הבמאית של חייך ואת כותבת את התסריט, כמו שאת רוצה שהוא יהיה.
לגבי לומר למורה, על דבר שאת חווית בעצמך, וקלטת בחמשת החושים שלך, זו לעולם לא יכולה להיות “הלשנה”, אלא דיווח אמת. הילד שלא רוצה שידווחו עליו, יתכבד וישנה את ההתנהגות שלו.
אני אוהבת את התוכנה מאוד זה ממש קידם אותי
אני מאוד שמחה לשמוע! כל הכבוד לך על העבודה שלך בתכנית!
תודה
תודה רבה
הי מיכל,
רציתי לשתף ולהתייעץ בעניין שמטריד אותי ולשאול כיצד אני יכול להשתמש בשיטה כדי להתגבר על התחושות שלי.
אני תלמיד כיתה ו’.
בחוג כדורסל יש ילד שגורם לי כל פעם להתעצבן.
בשיעור האחרון כשהכדור שלי התכדרר לכוונו הוא זרק אותו לעבר הסל, החטיא והכדור התרחק הרבה אחרי הסל. אני הייתי צריך ללכת ולקחת את הכדור. וכך גם התנהג בסוף החוג, החזקתי את הכדור ביד באתי לקחת את התיק והוא עשה תנועה של כאילו הוא בא לבעוט בכדור.
לא הגבתי. זה בדרך כלל מה שקורה, אני לא מגיב, עוד לפני השיטה שלמדתי פה. אבל אני נשאר עם תחושות קשות שמשפיעות על המשך היום שלי. חזרתי עצבני, עצוב ומבועס. אני מבקש לדעת איך אני יכול להתמודד עם הרגשות האלו ואפילו להימנע מהן. ומה את ממליצה לי לעשות מולו בפעם הבאה?
תודה.
היי, בהמשך התכנית, במודול 15 שיעור 3, אנחנו נלמד על שליטה במחשבות שלנו בעזרת תכנת ההפעלה.
אני ממליצה לך מאוד להגיע לשיעור הזה ולצפות זו. זה יאפשר לך לבחור מחשבה מקדמת ובכך להשפיע על הרגשות שלך.
כרגע, בשלב הפעולות, אתה יכול לשקול אילו פעולות מקדמות נוספות אתה יכול לעשות מול אותו הילד בקבוצת הכדורסל, לרבות לשקול פניה לעזרת המאמן של הקבוצה.
הפעולה המקדמת של להתעלם ממנו, צריכה לבוא ממקום של עוצמה, של בחירה שלך, שאתה עושה זאת במודע ומתוך כוח ועוצמה שיש בך, ואז אין כל סיבה שישארו תחושובת קשות.
במודול הבא, מודול 6 אנחנו נלמד על הישגיות, ומה מאפיין אנשים שפועלים להנמכת אחרים, במקום להגדיל את עצמם. אני ממליצה לך מאוד לצפות במודול הזה.
אני רוצה לומר לך שאני מאוד גאה על כך שאתה בוחן את המצב על פי תכנת ההפעלה! זו התקדמות אדירה!
תזכור שזה כמו “חדר כושר למוח”, כל פעם שתתאמן על זה יהיה לך יותר קל מאשר בפעם הקודמת.
היי מיכל קוראים לי בתיה ורציתי לשתף אותך מה רשמתי בדך עזר.
לפני שנתיים הייתי תלמידה חדשה בבית ספר ברמה שלא הייתי רגילה אליו אז. אנ י זוכרת שאני לי מאוד קשה בכל השיעורים אבל לאט לאט השלמתי הכל חוץ משפה שהיה לי מאוד קשה עם זה.
מחשבות: שאני לא יבין את החומר, ושאני לא יודעת כלום ויהיה לי קשה להבין.
רגשות: מתוסכלת, עצובה, חסרת ביטחון קצת בנושא הזה.
פעולות: הלכתי למורה ואמרתי לה שאני מתקשה בשפה.
תוצאות: נהיה לי שיעור פרטני בימי שישי.
היי בתיה, כל הכבוד לך על התמודדות מעולה עם המצב במקצוע השפה לפי שלבי תכנת ההפעלה!
אני מאוד גאה בך על תהליך החשיבה שעשית ועל התוצאה שהשגת והצטרפת לשיעור פרטני בימי שישי, דבר שללא ספק יקדם אותך לתוצאה טובה במקצוע השפה.
היי היה לי ממש מעניין השיעור תודה !!
אני שמחה מאוד לשמוע שהשיעור היה לך מעניין!
היי, אשמח להסבר – האם כפתור ההצצה אל העתיד מאפשר לי לראות את התוצאה שתתרחש אם אני אעשה את הפעולה המיידית השלילית, או שהוא מאפשר לראות את התוצאות הגדולות שאני רוצה עבור עצמי? תודה!
היי, כפתור ההצצה אל העתיד מאפשר לך להבין את התוצאות בשני המצבים – גם במצב בו תיבחר הפעולה השלילית, שהיא פחות מקדמת, וגם במצב בו תיבחר הפעולה החיובית, שהיא יותר מקדמת.
כך ניתן להשוות בין התוצאות ולבחור את הפעולה שתוביל לתוצאה אותה רוצים יותר.
תודה רבה!
תודה רבה עד עכשיו באמת איתקדמתי בזכות קוד המנצח לצעירים
כל הכבוד לך! אני מאוד שמחה לשמוע על ההתקדמות שלך
שלום. אני משי בת 11 מתי שראיתי את שיעור של אלון אולמן שהוא הסביר על הפרויקט הזה והיה שם ילדים והיה שם איזה ילד שאמר ילד בבית הספר רצה קילל אותי וחשבתי אם זה יקדם אותי והחלטתי שלא אז לא אז החלטתי שלא לקלל אותו
ושאני חשבתי על זה אמרתי לעצמי למה פשוט לא קיללת אותו בחזרה ועכשיו אני מבינה שהוא פשוט רצה שהיה תוצאה טובה ולא תוצאה רעה
היי משי, תודה רבה ששיתפת אותי בתובנה שלך. כל הכבוד לך שהגעת להבנה הזו ועל בחירת הפעלה המקדמת עבורך כדי לקבל תוצאה טובה יותר!
שלום. אני אנאל בת 9 היום בשיעור אנגלית לא הבאתי מחברת ועלו לי מחשבות בטח המורה תגיד למחנכת ואני הענש ועוד…… אחרי שהומרה גילתה שאין לי מחברת ביקשה ממני מחר להבאי אנגלית מסתבר אנחנו הולכות לילמוד חחחח אז ממש האיתי מאוכזבת חחח
היי אנאל, שאלת המנצחים “האם זה מקדם אותי?” יכולה מאוד לעזור לך במצבים כאלה. לשאל את עצמך האם זה מקדם אותי, לסדר את הילקוט והמערכת ביום שלפני, כדי לוודא שיש לך את כל הציוד לשיעורים בבית הספר.
שלום אני הדר ואני בת 9.
אני אתרגל את השיטה הזו כשאחי הגדול יעצבן אותי.
היי הדר, מצויין שאת בוחרת לתרגל את השיטה מול אחיך הגדול!
השיעור מאוד יפה!??
תודה רבה! 🙂
נכון
הי קוראים לי ליאור ויש לי שאלה: עם לדוגמא מישהי מדברת אלי לא יפה ואני רוצה להחזיר לה אבל אני יודעת שלא ייצא מזה כלום, אבל עם אני לא יגיד כלום וישתוק זה יראה כאילו אני מפחדת ממנה.
היי ליאור, אני מבינה את המחשבה שלך, יחד עם זאת בהסתכלות לטווח רחוק זו מחשבה פחות מקדמת. להתעלם ולבחור בפעולה המקדמת מגיעים זה מכוח עוצמתי ולא מפחד.
לרוב אחד הדברים שהכי עוזרים זה להתעלם, וכאשר מתמידים בזה, הצד השני מבין שהוא כבר לא מצליח “לעצבן, או “להציק” לך ובעצם לא מצליח לקבל ממך שום תשומת לב.
הרי הסיבה שהילדה האחרת עושה זאת מלכתחילה היא כדי לקבל את תשומת הלב שלך. במצבים כאלה “אין קהל אין הצגה”, אחרי מספר פעמים שהילדה האחרת מבינה שהיא כבר לא משיגה ממך את התגובה שהיא היתה רגילה לקבל, כלומר אין לו “קהל” לפעולות שלה, היא פשוט מפסיקה, ואז היא גם לא ממשיך עם ה”הצגה”.
הי קוראים לי יובל
השאלה שלי היא אם אני לא עושה את הפעולה אז זה בבטן שלי ואני חייבת לפרוק את זה
אז יש לך טיפ קטן מה לעשות במצב כזה?
היי יובל, את יכולה לעשות פעולה כלשהי שתעזור לך “לפרוק את זה”. זה יכול להיות למשל לעשות פעילות פיסית כמו לקפוץ, לכדרר כדור, לשים מוסיקה שאת אוהבת, לשטוף פנים, לחבק חזק דובי שאת אוהבת, לספר למישהו קרטב על האירוע שהיה וכדומה.
היי, קוראים לי מעיין השיעור היה ממש מעניין והוא מאוד עזר לי!
היי מעיין, אני מאוד שמחה לשמוע שהשיעור היה מעניין עוברך ושזה עזר לך!
שלום כאן נועה מכיתה ד’, רציתי להגיד שלא תמיד כל הילדים רוצים לפנות למורה. מה אפשר לעשות במקום זה?
היי נועה, לאחר שאנו שואלים את עצמנו “האם זה מקדם אותי?” לפני הפעולות שלנו ומחפשים אפשרויות פעולה אחרות, אפשר לומר לילד הפוגע “זה לא מקדם אותך” וללכת אפשרות נוספת שהיא יעילה זה להתעלם ולא להתייחס, וכך לא לתת תשומת לב לילד הפוגע.
קוראים לי אלחנן
ויש ילדים שמקנאים בי יום אחד ילד אחד שמקנא בי התחיל להעליב אתי ואני רציתי להחזיר לו ואז שאלתי את עצמי אם זה מקדם אותי
ולחצתי על כפתור ההצצה לעתיד ואני ראיתי את התוצה הלא יפה אז היתלעמתי ואחרי זה הוא התחיל אם כמה ילדים והם התצבנו והחזירו לו והיה להם
היי אלחנן, כל הכבוד לך על היישום המצויין של תכנת ההפעלה והלחיצה על כפתור ההצצה אל העתיד וקבלת ההחלטה על הפעולה המקדמת!
שלום זה אני דניאל קורן בגיל 8: ואני רוצה להגיד שיש הרבה דברים שאני לא יודע ואת מלמדת אותי את כל הדברים
שאני יודע ויש גם עוד קצת דברים שאני לא יודע ואת ממשיכה ללמד אותי ובגלל זה אני רוצה להגיד לך תודה על כל הדברים שאת מלמדת אותי וגם כל השיעורים שלך מאוד כייפים וגם השיעורים שלך מעניינים מאוד.
היי דניאל, אני שמחה מאוד לשמוע שאתה לומד דברים חדשים בתכנית ושאתה נהנה מהשיעורים! תודה לך!
וגם רציתי לומר תודה על השיעורים המעניינים
כיף לשמוע! תודה רבה 🙂
היי אבא שלי אמר לי שאלימות היא לא דרך אבל אם מישהו מרביץ לי להחזיר כי אז אותו הילד יחשוב שהוא יכול להרביץ לי מתי שהוא רוצה אבל מצד שני אמרתם לי לא לעשות את זה אז מה לעשות?
היי, תכנת ההפעלה האנושית ושאלת המנצחים האם זה מקדם אותי, זו השיטה שאנחנו מלמדים ומציעים לפעול על פיה. מהנסיון הרב שלנו היא מביאה תוצאות מצויינות.
אני ממליצה לך לדבר עם אבא, להציג לו את השיטה הזו וכך תוכלו לחשוב על האפשרויות השונות ולבחור את השיטה שאתם רוצים לפעול על פיה.
הדברים הכי טובים במצבים האלה
הם פשוט להתעלם.
הבית ספר הכי טוב בעולם!!!
מסקנה מעולה!
🙂
איבדתי תמחברת
במצב כזה אני ממליצה לקחת מחברת חדשה ולהמשיך את הכתיבה במחברת החדשה
אבל עם הוא מרביץ לי אז אפשר להגן ואז לומר לו זה לא מקדם אותך ולא אותי
הגנה עצמית היא כמובן פעולה חשובה מאוד כאשר יש צורך בכך
פעם אחת לא עשיתי שיעורי בית במדעים
מחשבה – מאוד שלילית
רגש – מאוד עצבני על המורה
פעולה – הרמתי את האצבע ושאלתי את השאלה
תוצאה – הבנתי את התשובה ושלטתי בחומר
דוגמה נפלאה לשימוש בשאלה האם זה מקדם אותי!
כל הכבוד לך שהפעלת את תוכנת ההפעלה ובחרת בפעולה מקדמת שהביאה לתוצאה טובה!
במהלך השיעור חשבתי על לא מעט דוגמאות לשיטה הזאת בחיים ןהבנתי שהיא הכי שימושית שיש תודה רבה!!
ממש משמח לשמוע!
כל הכבוד לך על החשיבה לגבי דוגמאות בהן ניתן ליישם את שאלת המנצחים בחיי היום יום!
היי מיכל. קודם כל תודה על השיעורים המעניינים..
וגם, רציתי להגיד שהסאונד חלש ולפעמים ממש צריך להתאמץ כדי לשמוע. גם שאין רעש בבית..
הלוואי ותוכלו לתקן זאת.
היי, אני שמחה לשמוע שהשיעורים מעניינים אותך!
לגבי הסאונד – עוצמת הסאונד של הסרטונים חזקה, אם אצלך במחשב שומעים חלש, אני ממליצה לבדוק את הרמקולים והסאונד במחשב שלך.
לעיתים כשאני עושה את זה בזמן אמת בסיטואציה בבית זה מייצר כעס על השאלות המעצבנות
אבל כנראה זה חלק מההטעמה של התהליך
יתכן ובשלבים של תחילת התהליך וההטמעה של שאלת המנצחים, זה יעורר כעס אצל הסובבים אותך. התמדה בדרך הפעולה הזו היא חשובה מאוד. כמו הרמת משקולות בחדר כושר.
אני ממליצה מאוד להפנות את שאלת המנצחים כלפי עצמך, “האם זה מקדם אותי?” ולתרגל את השליטה העצמית בדרך הזו. כשהסובבים אותך יראו את ההצלחה שלך עם שאלת המנצחים זה יקל גם עליהם לקבל אותה, כי זה ישמש להם דוגמה אישית.
אני עושה את התוכנית עם שני ילדי
אשמח לדעת איך עושים את הטמעה של השיעור הזה אחרי שלב התיאוריה ביום יום , זה לא פשוט
היי נעמה, אפשר לדמות את תהליך ההטעמה של תכנת ההפעלה לאימון בחדר כושר, בהתחלה זה לא פשוט וככל שמתקדמים ומתאמנים יותר, זה הופך לשגרה.
אני ממליצה להכניס לשפה היומיומית בבית את שאלת המנצחים “האם זה מקדם אותי?” ולהשתמש בזה בחיי היום יום כמה שיותר.
כדאי לדבר עם הילדים על מצבים שונים שמתרחשים בבית וממש לבחון את המצב לפי השלבים השונים בתכנת ההפעלה, פעם אחת בלי שימוש בשאלת המנצחים ופעם אחת עם שימוש בשאלת המנצחים, ולשים דגש על התוצאה השונה שמתקבלת.