הסיפור: אני וחברות שלי קבענו ללכת לסרט ביחד אבל לא יכולתי באותו יום ללכת איתן לסרט וגם לא הייתי יכולה להיות בכלל בטלפון ולדבר איתן מתי להיפגש. שאלתי אותן מתי הן מתכננות ללכת לסרט ואמרתי להן שאני לא יכולה היום ואם אפשר ביום אחר, אחת החברות שלי אמרה שלא נלך היום אז עזבתי את הטלפון כי מבחינתי הן לא ילכו היום, בזמן שלא הייתי בטלפון הן מתחילות להתכתב לאיזה סרט נלך וכל זה והן קבעו ללכת לסרט באותו היום והן באמת הלכו.
העובדה: הן הלכו לסרט ביחד בלעדי
הפרשנות: לא אכפת להן ממני
הפרשנות המקדמת: זה שהן סתם הלכו להינות מסרט וחשבו שאני לא יעלב
עמית
היום בקשתי מחברה שלי שתאבוא אליי ב8 והיא לא הגיעה וחשבתי שהיא כועסת עליי 5 דקות היא התקשרה עליי שהיא היא אמרה לי שאמא שלה נכנסה להריון היתבישתי מעצמי אז ביקשתי מימנה סליחה על זה שחשבתי עלהה דברים רעים והא שלחה לי
תודה רבה על השיתוף. זו דוגמה מצוינת לכך שצריך לבחור את המחשבה המקדמת, להסתמך על העובדות ולא להניח לפרשנויות לא מקדמות להעציב אותנו.
אני שמחה מאוד לשמוע שביקשת סליחה והדברים הסתדרו עם החברה שלך. אנשים מצליחים יודעים לבקש סליחה כשצריך ואת עשית זאת!
שלום שמי איילה היום אמא שלי אמרה לי שאני לא יכולה יותר מי חצי שעה במחשב ואני רציתי. ואז שאלתי את אמא שלי למה ואז היא אזכירה לי את מה שאח שלי עשה אתמול אני התעצבתי ואמרתי שאח שלי נאשם וכעשתי ואז הפסדתי גם את החצי שעה שלי ואז הבנתי והתנצלתי וקיבלתי את החצי שעה שלי בחזרה וכל זה כרה ביזכות קוד מנצח אז תודה
היי מיכל,
יש ילד בכיתה שלי שמדבר עליי לא יפה (קללות) כמעט כל יום, הפרשנות שלי שהוא מקלל אותי כדי לא להשתעמם בשיעור ולהיות מקובל ואני כל יום סובל מזה ואני לא יודע מה לעשות עם זה?
פניתי למורים והם לא מוצאים פתרון לבעיה ואני צריך להסתדר עם זה לבד ולהתעלם.
איך אני יכול לפתור את הבעיה?
תודה,
אילון
היי אילון, הדרך הטובה ביותר היא לבחור גם במחשבה וגם בפעולה המקדמת לפי תכנת ההפעלה. תשאל את עצמך האם זה מקדם אותך להגיב לאותו ילד. רוב הפעמים המטרה היא תשומת לב, ואם תתעלם ממנו לחלוטין ותתמקד בחברים אחרים שיש לך, הוא יבין שהוא לא מצליח לקבל את תשומת הלב שלך ויפסיק.
כל הכבוד לך שפנית למורים לעזרה, אני מאמינה שאם תחזור ותפנה שוב, כאשר תסביר את הצד שלך ושאתה מתעלם ובוחר בפעולה מקדמת שלא להגיב אליו, המורים כן יוכלו לעזור. כמובן שאתה יכול ל גם לפנות להורים שלך ולבקש מהם עזרה מול המורים.
היי מיכל , אתמול חברים שלי ואני רבנו הייתי כעוסה מאוד ולא הבנתי את הסיבה שרבנו כי הם לא רצו להסביר לי לאר שביקשתי מהם המון פעמים הם הסבירו לי את הסיבה ועדיין לא הבנתי מה רע במה שעשיתי…החלטתי לעזוב את הריב שלנו ולהמשיך ללמוד בקורס הדיגיטלי(של הקוד למנצח) ולמזלי בשיעור הקודם דיברת על כך שכל אחד תופס את המציאות אחרת והסרטון פקח את עיני והחלטתי להיכנס לנעליים שלהם ולחשוב מה היה קורה אם הייתי מתחלפת איתם (ממש כמו בסרטון עם הכדור לבן/שחור). הבנתי שמה שעשיתי לא היה בסדר וביקשתי מהם סליחה והם סלחו.
אני רוצה להגיד לך תודה על המודול הספציפי הזה , מאוד עזרת לי!!!!.
היי מיכל! אז שנה שעברה אני קבעתי אם חברה שלי בבית שלה. אמא שלי הביאה אותי אליה באוטו ונסעה. עליתי אליה הביתה דפקתי בדלת ו.. אין תשובה דפקתי שוב ושוב ואף אחד לא ענה חשבתי לעצמי שבטח היא שכחה ממני וקבעה אם חברה אחרת. רצתי הבנתי בבכי ובסוף גיליתי שהיא הייתה במקלחת ולא שמעה אותי דופקת בדלת.
אז העובדות הן שהגעתי אליה ודפקתי ואף אחד לא פתח לי
הפרשנות היא שחשבתי שהיא לא אוהבת אותי יותר
היי דני, זו דוגמה מצויינת בה ניתן היה לבחור בפרשנות מקדמת יותר למצב.
אימוץ השיטה של הפרדה בין העובדות לפרשנות תסייע לך מאוד לשלוט במחשבות ולבחור את המחשבות המקדמות.
לפני כמה ימים מישהי (ילדה מהכיתה)הנמיכה אותי ואמרה שהיא יותר טובה ממני
אז העובדה היא-שמעתי שהיא לא דיברה יפה ושהיא הנמיכה אותי
הפרשנות-הטוב-יכול להיות שעבר עליה יום לא טוב ומישהו הרס לה את היום והיא בחרה להוציא את כל הכעס עלי.
הרע-יכול להיות שהיא מקנא בי ואיזה ילדה רעה היא.
הסיפור: אני וחברות שלי קבענו ללכת לסרט ביחד אבל לא יכולתי באותו יום ללכת איתן לסרט וגם לא הייתי יכולה להיות בכלל בטלפון ולדבר איתן מתי להיפגש. שאלתי אותן מתי הן מתכננות ללכת לסרט ואמרתי להן שאני לא יכולה היום ואם אפשר ביום אחר, אחת החברות שלי אמרה שלא נלך היום אז עזבתי את הטלפון כי מבחינתי הן לא ילכו היום, בזמן שלא הייתי בטלפון הן מתחילות להתכתב לאיזה סרט נלך וכל זה והן קבעו ללכת לסרט באותו היום והן באמת הלכו.
העובדה: הן הלכו לסרט ביחד בלעדי
הפרשנות: לא אכפת להן ממני
הפרשנות המקדמת: זה שהן סתם הלכו להינות מסרט וחשבו שאני לא יעלב
עמית
עמית יקרה, את אלופה אמיתית! כל הכבוד על היישום המעולה ובחירת המחשבה המקדמת!
מה זה אובדה ומה זה פרשנות
עובדה אלו אך ורק דברים שקלטנו באחד מחמשת החושים שלנו (ראיה, שמיעה, מישוש, טעם וריח), כל יתר הדברים הם פרשנות במחשבות שלנו
לדעתי קוד מנצח לצעירים ממש עוזר ונותן המון ידע ודברים טובים וממש כיף פה ליאור בת 9
היי ליאור, תודה רבה לך על הפירגון! 🙂
אני שמחה מאוד לשמוע שהתכנית עוזרת לך ואת נהנית ולומדת!
היום בקשתי מחברה שלי שתאבוא אליי ב8 והיא לא הגיעה וחשבתי שהיא כועסת עליי 5 דקות היא התקשרה עליי שהיא היא אמרה לי שאמא שלה נכנסה להריון היתבישתי מעצמי אז ביקשתי מימנה סליחה על זה שחשבתי עלהה דברים רעים והא שלחה לי
תודה רבה על השיתוף. זו דוגמה מצוינת לכך שצריך לבחור את המחשבה המקדמת, להסתמך על העובדות ולא להניח לפרשנויות לא מקדמות להעציב אותנו.
אני שמחה מאוד לשמוע שביקשת סליחה והדברים הסתדרו עם החברה שלך. אנשים מצליחים יודעים לבקש סליחה כשצריך ואת עשית זאת!
תודה
שלום שמי איילה היום אמא שלי אמרה לי שאני לא יכולה יותר מי חצי שעה במחשב ואני רציתי. ואז שאלתי את אמא שלי למה ואז היא אזכירה לי את מה שאח שלי עשה אתמול אני התעצבתי ואמרתי שאח שלי נאשם וכעשתי ואז הפסדתי גם את החצי שעה שלי ואז הבנתי והתנצלתי וקיבלתי את החצי שעה שלי בחזרה וכל זה כרה ביזכות קוד מנצח אז תודה
היי איילה, אני גאה בך שהצלחת להחליף מחשבה ולבחור במחשבה המקדמת! אני שמחה גם לשמוע שזה גרם לך לקבל תוצאה שרצית
קורים לי יהונתן ואמא שלי רשמה אותי לשיעור פרטי באנגלית ולא אהבתי את זה אבל בחרתי באפשרות שהיא רוצה רק לקדם אותי ולא להעמיס עליי
היי יהונתן, כל הכבוד לך על הבחירה במחשבה המקדמת!הבחירה הזו תקדם אותך אל עבר ההצלחה באנגלית.
היי מיכל,
יש ילד בכיתה שלי שמדבר עליי לא יפה (קללות) כמעט כל יום, הפרשנות שלי שהוא מקלל אותי כדי לא להשתעמם בשיעור ולהיות מקובל ואני כל יום סובל מזה ואני לא יודע מה לעשות עם זה?
פניתי למורים והם לא מוצאים פתרון לבעיה ואני צריך להסתדר עם זה לבד ולהתעלם.
איך אני יכול לפתור את הבעיה?
תודה,
אילון
היי אילון, הדרך הטובה ביותר היא לבחור גם במחשבה וגם בפעולה המקדמת לפי תכנת ההפעלה. תשאל את עצמך האם זה מקדם אותך להגיב לאותו ילד. רוב הפעמים המטרה היא תשומת לב, ואם תתעלם ממנו לחלוטין ותתמקד בחברים אחרים שיש לך, הוא יבין שהוא לא מצליח לקבל את תשומת הלב שלך ויפסיק.
כל הכבוד לך שפנית למורים לעזרה, אני מאמינה שאם תחזור ותפנה שוב, כאשר תסביר את הצד שלך ושאתה מתעלם ובוחר בפעולה מקדמת שלא להגיב אליו, המורים כן יוכלו לעזור. כמובן שאתה יכול ל גם לפנות להורים שלך ולבקש מהם עזרה מול המורים.
זה כמו התגובה שלי בשיעורים קודמים-כדאי לראות כל אחד ואחת בעין יפה! 😉 .
היכולת לשלוט במחשבות ולבחור במחשבות מקדמות מתווספת ליכולת שלנו לשלוט בפעולות שלנו ולבחור בפעולות מקדמות, הכל בעזרת תכנת ההפעלה.
היי מיכל , אתמול חברים שלי ואני רבנו הייתי כעוסה מאוד ולא הבנתי את הסיבה שרבנו כי הם לא רצו להסביר לי לאר שביקשתי מהם המון פעמים הם הסבירו לי את הסיבה ועדיין לא הבנתי מה רע במה שעשיתי…החלטתי לעזוב את הריב שלנו ולהמשיך ללמוד בקורס הדיגיטלי(של הקוד למנצח) ולמזלי בשיעור הקודם דיברת על כך שכל אחד תופס את המציאות אחרת והסרטון פקח את עיני והחלטתי להיכנס לנעליים שלהם ולחשוב מה היה קורה אם הייתי מתחלפת איתם (ממש כמו בסרטון עם הכדור לבן/שחור). הבנתי שמה שעשיתי לא היה בסדר וביקשתי מהם סליחה והם סלחו.
אני רוצה להגיד לך תודה על המודול הספציפי הזה , מאוד עזרת לי!!!!.
היי, תודה רבה לך על השיתוף המרגש!
את ממש אלופה! כל הכבוד לך!
אני בטוחה שהדוגמה שסיפרת תיתן השראה להרבה ילדים אחרים שמשתתפים בתכנית!
היי מיכל! אז שנה שעברה אני קבעתי אם חברה שלי בבית שלה. אמא שלי הביאה אותי אליה באוטו ונסעה. עליתי אליה הביתה דפקתי בדלת ו.. אין תשובה דפקתי שוב ושוב ואף אחד לא ענה חשבתי לעצמי שבטח היא שכחה ממני וקבעה אם חברה אחרת. רצתי הבנתי בבכי ובסוף גיליתי שהיא הייתה במקלחת ולא שמעה אותי דופקת בדלת.
אז העובדות הן שהגעתי אליה ודפקתי ואף אחד לא פתח לי
הפרשנות היא שחשבתי שהיא לא אוהבת אותי יותר
היי דני, זו דוגמה מצויינת בה ניתן היה לבחור בפרשנות מקדמת יותר למצב.
אימוץ השיטה של הפרדה בין העובדות לפרשנות תסייע לך מאוד לשלוט במחשבות ולבחור את המחשבות המקדמות.
היי מיכל!
אני אכתוב משהו שקרה לי מזמן.
יש לי ילדה בכיתה שקוראת לי בשמות ומציקה לי.
אז עובדות זה שהיא קוראת לי בשמות.
והפרשנות זה שאני מפרשת את כהצקות.
הבנה מעולה של שיטת השליטה במחשבות והאבחנה בין עובדות לפרשנות!
לפני כמה ימים מישהי (ילדה מהכיתה)הנמיכה אותי ואמרה שהיא יותר טובה ממני
אז העובדה היא-שמעתי שהיא לא דיברה יפה ושהיא הנמיכה אותי
הפרשנות-הטוב-יכול להיות שעבר עליה יום לא טוב ומישהו הרס לה את היום והיא בחרה להוציא את כל הכעס עלי.
הרע-יכול להיות שהיא מקנא בי ואיזה ילדה רעה היא.
כל הכבוד לך שהצלחת למצוא את הפרשנות המקדמת ולשלוט במחשבה שלך!