היי מיכל אני מעין
ההשערה שלי : הילדים שהיו מסומנים באדום שפרו את הציונים , לעומת זאת הילדים שלא היו באדום לא השתפרו
בציונים לאולי אפילו הורידו להם את הציונים
היי מעיין, להיות בעל כושר זינוק, זו היכולת שיש בכל אחד מאיתנו להגיע אל עבר האני הגדול שלנו.
בדיוק כמו שקרה לילדים בניסוי, שאמרו להם שיש להם יכולת כזו.
לכולם יש את כושר הזינוק להתקדם ולפרוח, ואין באמת צורך להשתתף ב”ניסוי” כזה, אנחנו יכולים לעשות את זה עבור עצמנו.
היי מיכל , זאת נועם מישה, ויש לי שאלה !!! – הילדים שיצאו להם תוצאות טובות הם הילדים שהצליח , אבל הילדים שלא היו מסומנים באדום , מה קרה להם מה היה איתם?
יש לזה תשובה?
אני עוד לא שמעתי את הניסוי ואני משערת שאחרי שנה הילדים שיצאו באדום בעצם לא הצליחו אלא נכשלו והאחרים שלא היו מסומנים בעצם הצליחו . – ולא צדקתי. אחרי שנה גיליתי שהם בעצם הביאו תוצאות מהתלמידים ומה קרה להם.
ואז הפרופסור פרסם את זה והם הבינו שהם לא באמת הצליחו והמבחן הזה הוא סתם מבחן כי הם אלו שגרמו לתוצאות האלו והגיעו ליכולות ולהישגיות שלה ציפו.
היי אני עדי אני משערת שכשאמרו לתלמידים המסומנים באדום שהם הכי הצליחו זה העלה להם את הביטחון והמוטיבציה ללמוד יותר טוב במהלך השנה ובעצם גם אם זה היה מישהו פחות טוב בלימודים זה שפר את זה ברמות רק בגלל שאמרו לו שהוא הצליח
היי אני תהל ואני חושבת שמה שהפרופסור עשה זה בשביל לחזק להם את הביטחון העצמי.
ולדעתי אלה שהכי מצליחים זה כי הם מאמינים בעצמם, ובנוסף לזה שהם מאמינים בעצמם הם צריכים לפחות מישהו אחד נוסף שגם יאמין בהם. ואני מאוד מאמינה בעצמי
וואו האמת ההשערה שלי היתה שבעצם אלה שסומנו באדום התחילו כאילו לזלזל בזה ואמרים שאני יכול הכל ולא עשו כלום ואלה שלא סומנו באדום בעצם רצו להתחזק בגלל זה שלא הצליחו ולהיות יותר טובים
זאת נועם. אני חושבת שהבנתי את הרעיון של הניסוי. חשוב שתדעי שאני כותבת את זה לפני שאני שומעת מה היו התוצאות של הניסוי.
הכוונה בניסוי הזה הייתה להראות שלמילים יש השפעה על מה שקורה בחיים האמיתיים. אני רוצה לתת דוגמא: נגיד והחלום שלי הוא להיות ציירת. ונגיד ואני הולכת עם החברות שלי לחוג תיאטרון, ואחת החברות אומרת לי “וואו נועם, איך את מצליחה לזכור את כל השיר והריקוד ואיך את כל כך מרוכזת?! את חייבת להיות שחקנית כשתהיי גדולה. אני מה זה מקנאה!” וזה בכלל לא החלום שלי! אבל זה מעלה לי את המודעות לריקוד ולשירה, ואז אחריי כמה שנים אני אהיה שחקנית מפורסמת, ואני אזכר פתאום שפעם כשהייתי קטנה, חברה שלי אמרה לי שאני חייבת להיות שחקנית. ואז אני אהיה בטוחה – למילים יש השפעה!
(כל מה שכתבתי בשביל הדוגמא הוא לא נכון)
אני משער שהתלמידים שסומנו באדום העלו את הביטחון שלהם וכך הם הצליחו בשאר המבחנים כי הם היו בטוחים שהם סופר מעולים וחכמים וממש וואו למרות שלא היה כך וכך הם הצליחו
היי מיכל ,קוראים לי שירה ואני משערת שהילדים שהסטודנטים שיבחו אותם יעשו קפיצה משמעותית בלמידה ויתקדמו המון בחייהם ובמטרות שלהם ולעומת זאת הילדים שאינם שובחו יחשבו כי אין בכוחותיהם מספיק כדי להשתפר באמת והיות בעלי כושר זינוק , ( מאוד כיף לי לצפות בסרטונים ואני לומדת המון).
ההשערה שחלי היא – שארבעת הילדים יתחילו להשקיע יותר ולהאמין בעצמם יותר, כי הבינו שהם בעלי כושר זינוק גבוה (לפי מה שהסטודנטים אמרו להם) והציפה אותם תחושה של שביעות רצון.
אני בעלת כושר זינוק!
היי זה סיוון אני לא עוד אילת השחר מיכאלי
היי סיוון, אני יודעת 🙂
שם המשתמש זה כנראה על השם של מי שרכש עבורך את התכנית
התלמידים שסימנו אותם באקראי הם הצליחו והאחרים פחות
השערה מעולה!
היי מיכל אני מעין
ההשערה שלי : הילדים שהיו מסומנים באדום שפרו את הציונים , לעומת זאת הילדים שלא היו באדום לא השתפרו
בציונים לאולי אפילו הורידו להם את הציונים
היי מעין, השערה מעולה!
היי אני מעיין וראיתי את הסרטו ואת הניסוי אבל עדיין לא הבנתי מה זה כושר זינוק אשמח להסבר
היי מעיין, להיות בעל כושר זינוק, זו היכולת שיש בכל אחד מאיתנו להגיע אל עבר האני הגדול שלנו.
בדיוק כמו שקרה לילדים בניסוי, שאמרו להם שיש להם יכולת כזו.
לכולם יש את כושר הזינוק להתקדם ולפרוח, ואין באמת צורך להשתתף ב”ניסוי” כזה, אנחנו יכולים לעשות את זה עבור עצמנו.
הבנתי תודה רבה
נועה זמבוקה: אני משערת שהסטודנטים הגיעו לכיתות התלמידים שאמרו להם את המילים הטובות היו באמת מאוד טובים וכנראה שגם השתפרו בציונים
נעמי זמבוקה: אני משערת שהתלמידים שאמרו להם שהם טובים יכלו באמת להצליח כמו בניסוי של האורז
היי נעמי ונועה, יש לכן השערות מצויינות!
הם השוויצו
בסיום השיעור תראו האם ההשערה היתה נכונה
היי מיכל , זאת נועם מישה, ויש לי שאלה !!! – הילדים שיצאו להם תוצאות טובות הם הילדים שהצליח , אבל הילדים שלא היו מסומנים באדום , מה קרה להם מה היה איתם?
יש לזה תשובה?
היי נועם, לגבי הילדים שלא היו מסומנים באדום, לא נמסר מידע ואין לכך תשובה. נפלא שאת מתעניינת בנושא!
אוקי תודה!!!!!
אנחנו חשבות שמה שיקרה אחרי שנה הילדים שהיו מסומנים באדום יגיעו למקומות גבוהים בחיים
השערה מצויינת!
אני עוד לא שמעתי את הניסוי ואני משערת שאחרי שנה הילדים שיצאו באדום בעצם לא הצליחו אלא נכשלו והאחרים שלא היו מסומנים בעצם הצליחו . – ולא צדקתי. אחרי שנה גיליתי שהם בעצם הביאו תוצאות מהתלמידים ומה קרה להם.
ואז הפרופסור פרסם את זה והם הבינו שהם לא באמת הצליחו והמבחן הזה הוא סתם מבחן כי הם אלו שגרמו לתוצאות האלו והגיעו ליכולות ולהישגיות שלה ציפו.
מאת נועם מישה.
היי, הבנת מצויין את הניסוי ותוצאותיו, כל הכבוד!
היי אני עדי אני משערת שכשאמרו לתלמידים המסומנים באדום שהם הכי הצליחו זה העלה להם את הביטחון והמוטיבציה ללמוד יותר טוב במהלך השנה ובעצם גם אם זה היה מישהו פחות טוב בלימודים זה שפר את זה ברמות רק בגלל שאמרו לו שהוא הצליח
היי עדי, ההשערה שלך מצויינת! כל הכבוד!
שלום אני הראל. במבחן המחוננים כל החברים שלי אמרו שאני אעבור ועברתי
היי הראל, אני שמחה מאוד לשמוע שהדיבור החיובי בסביבך השפיע לטובה וכל הכבוד לך על מעבר המבחן!
היה להם יותר כוח רצון ואז הם יצליחו
השערה מצויינת!
היי אני תהל ואני חושבת שמה שהפרופסור עשה זה בשביל לחזק להם את הביטחון העצמי.
ולדעתי אלה שהכי מצליחים זה כי הם מאמינים בעצמם, ובנוסף לזה שהם מאמינים בעצמם הם צריכים לפחות מישהו אחד נוסף שגם יאמין בהם. ואני מאוד מאמינה בעצמי
היי תהל, כל הכבוד לך על התובנה החשובה שלך מהשיעור! אני מאוד שמחה לשמוע שאת מבינה את חשיבות הדברים ושאת מאמינה בעצמך, גם אני מאמינה בך!
שמי שמסומן באדום הוא הילד בעל הציון הכי נמוך בכיתות
תראו בהמשך הניסוי מה היו התוצאות
אם הישתפרו ממש??
חשיבה מעולה! 🙂
ההשארה שלי הוא שהילדים ניהיו יותר אצמאים בעצמם!1
השערה מעניינת!
ההשארה שלי שהילדים שסומנו הפחו להיות יותר מוצלחים
השערה מצויינת!
ההשארה שלי שהילדים האלו שסומנו באדום הפחו להיות יותר מוצלחים
השערה מצויינת!
הילדים שסימנו את שמהם כן הם שהצליחו והם שהפכו להיות המוצלחים ביותר בכיתה
השערה נכונה מאוד!
ההשערה שלי היא שהמורה שלהם תיתן להם יחס יותר טוב, כי הסטודנטים אמור לה שהם הילדים היחידים שהצליחו במבחן.
איתן גולדנברג ד1
היי איתן, השערה מעניינת מאוד לגבי המורים. תחשוב גם מה הם הילדים חשבו על עצמם
נשמע מדהים מה שקרה לילדים
🙂
הפכו להיות ילדים מדהימים
אני אם הייתי בנוסי הייתי הופכת ליות טובה ומצטיינת
זה היה עושה לי טוב
זו בדיוק מטרת השיעור – להבין שכל אחד מאיתנו יכול להחליט שהוא היה בניסוי הזה ולהתחיל להתנהג כמו הילדים שנבחרו בניסוי וכך להתקדם לתוצאות שרוצים!
שהילדים המסומנים יצליחו גבוה והילד שלא מסומן לא יצליח
השערה טובה מאוד!
שלום קוראים לי אדי אני משער שאחרי שנה הילדים המסומנים קיבלו ציונים טובים בכל המקצועות
היי אדי, השערה מצויינת!
הי קוראים לי הדר
אני חושבת שאחרי שנה כל ארבעת התלמידים שסימנו יצליחו בדיוק כמו ששיערו
היי הדר, השערה מצויינת!
פרופ’ רוזנטל נתן מוטיבציה לאותם תלמידים ובמשך שנה כנראה הילדים זכרו שהקדישו להם סוג של יחס אישי.
הילדים זכרו את התוצאות שלהם במבחן של פרופ’ רוזנטל ובאמת האמינו שהם אכן בעלי כושר זינוק גבוה ועשו פעולות בהתאם
אני התקבלתי למחוננים
כל הכבוד לך על הקבלה למחוננים!
הם נוי יותר טובים בכול השיעורים שלהם
השערה מעולה!
ההשערה שלי:
הם הצליחו יותר כי הם חשבו שהם טובים בזה!
השערה מצויינת!
לי נראה שהילדים שיצאו ברשימה הם באמת שיפרו את עצמם
מה באמת זה קרה וואו
השערה שלך היתה מצויינת!
היי שלום אני מאיה ואני משערת:שהמורה ראתה את התוצאות שהסטודנטים הביאו לה והילדים
שסימנו באדום ישפרו את עצמם?
מה באמת קרה:קרה כמעט מה שחשבתי?
היי מאיה, ההשערה שלך היתה השערה מצויינת!
שמי יהונתן ואני חושב שהילדים שסומנו באדום, יצליחו כי הם יאמינו בעצמם
היי יהונתן, כל הכבוד לך על ההשערה המצויינת!
היי מיכל לדעתי הילדים שסומנו באדום הצליחו להגיע להישגים גבוהים
היי, השערה מצוינת!
the kids that got good grades got better at school and the kids that got bad grades did bad at school
!very good assumption
מה שאני חושבת שיקרה הוא שכל הילדים שאמרו להם שהם הכי טובים וסמנו אותם באדום אז הם האמינו שהם חכמים ושהם יכולים ואז הם הצליחו בהכל
השערה מעולה!
מה שהבנתי מהניסוי שגם אם אותם ילדים ידעו או לא ידעו את החומר הניסוי גרם להם להרגיש מוצלחים ולהמשיך להצליח ולהתקדם
הניסוי ממחיש את עוצמת המחשבה שלנו והמחשבה שלנו יכולה ליצור לנו תוצאות במציאות כאשר היא עוברת דרך פעולות!
כל התלמידים שסומנו באדום השקיעו התקדמו והצליחו בכל התחומים.
השערה מעולה!
התלמידים שסומנו באדום התקדמו והצלחו במבחנים
השערה נכונה מאוד!
שה התלמידים שהיו מסומנים באדום ממש התקדמו והצליחו
נכון מאוד!
וואו האמת ההשערה שלי היתה שבעצם אלה שסומנו באדום התחילו כאילו לזלזל בזה ואמרים שאני יכול הכל ולא עשו כלום ואלה שלא סומנו באדום בעצם רצו להתחזק בגלל זה שלא הצליחו ולהיות יותר טובים
תוצאות הניסוי הפריכו את ההשערה הזו 🙂
זאת נועם. אני חושבת שהבנתי את הרעיון של הניסוי. חשוב שתדעי שאני כותבת את זה לפני שאני שומעת מה היו התוצאות של הניסוי.
הכוונה בניסוי הזה הייתה להראות שלמילים יש השפעה על מה שקורה בחיים האמיתיים. אני רוצה לתת דוגמא: נגיד והחלום שלי הוא להיות ציירת. ונגיד ואני הולכת עם החברות שלי לחוג תיאטרון, ואחת החברות אומרת לי “וואו נועם, איך את מצליחה לזכור את כל השיר והריקוד ואיך את כל כך מרוכזת?! את חייבת להיות שחקנית כשתהיי גדולה. אני מה זה מקנאה!” וזה בכלל לא החלום שלי! אבל זה מעלה לי את המודעות לריקוד ולשירה, ואז אחריי כמה שנים אני אהיה שחקנית מפורסמת, ואני אזכר פתאום שפעם כשהייתי קטנה, חברה שלי אמרה לי שאני חייבת להיות שחקנית. ואז אני אהיה בטוחה – למילים יש השפעה!
(כל מה שכתבתי בשביל הדוגמא הוא לא נכון)
היי נועם, מטרת הניסוי היא בהחלט להראות עד כמה למחשבה שלנו יש עוצמה אדירה שיכולה באמת ליצור עבורנו מציאות מופלאה!
אהבתי את הדוגמה שנתת 🙂
אני משער שהתלמידים שסומנו באדום העלו את הביטחון שלהם וכך הם הצליחו בשאר המבחנים כי הם היו בטוחים שהם סופר מעולים וחכמים וממש וואו למרות שלא היה כך וכך הם הצליחו
השערה מצויינת! יהיה לך מעניין ללמוד על התוצאות של המחקר 🙂
אני חושב שהילדים באדום היו הטובים ביותר
השערה מעולה! בהמשך נגלה מה היתה התוצאה
מדע הוא דבר מעניין שאפשר ללמוד בו דברים מעניינים!@
בהחלט!
קתבתי “אני בעל/ת כושר זינוק” ואסיתי
שם:
שם משפחה:
חתימה:
מצויין!
ההשערה שלנו הייתה שהילדים האלו יהיו מאוד מוצלחים כי האמינו בהם ביכולותיהם ובכישוריהם.
מדהים לראות כמה מחשבה יוצרת את מציאות חיינו. הכול בראשנו.
כל הכבוד לך על המסקנה המדהימה אליה הגעת!
אני לביא ואני בעל כושר זינוק ואני מתמיד בג׳ודו.
היי לביא, כל הכבוד לך שאתה מתמיד בג’ודו ובעל כושר זינוק!
היי, אני ליה. אני בת שתיים ערה וחצי.
עיצבתי את השלט של ניסוי הרוזנטל.
מצויין!
היי, אני ליה. אני בת שתיים עשרה וחצי.
השערתי על ממה שקרה עם אותם ילדים האקראיים המסומנים באדום שהם לא הצליחו בלימודים.
היי ליה, תמשיכי לשיעור הבא ותוכלי לגלות האם ההשערה שלך היתה נכונה
היי אני דניאל ואני משער שהילדים שסומנו קיבלו ביטחון עצמי ולכן הם השקיעו בלימודים וקיבלו ציונים טובים.
היי דניאל, השערה שלך מעולה!
אני משער שהתלמידים שסומנו באדום מאוד הצליחו בלימודים לאחר שנה רק בגלל שהם היו בטוחים שיש להם את היכולת להצליח.
השערה מעולה!
מחשבה יוצרת מציאות אני הילה חזן ואני בעלת כושר זינוק
היי הילה, מעולה! כל הכבוד לך שאת בעלת כושר זינוק!
זה שהם האמינו שהם קיבלו תוצאה טובה במבחן של הפרופסור אמר להם שהם יכולים להיות הכי טובים שיש ולהצליח בכל
נכון מאוד!
אני עדי,
וההשערה שלי היא שאותם ילדים שהפרופסור סימן באדום הפכו לתלמידים המוצלחים ביותר בכיתה
היי עדי, השערה מצויינת!
לפי דעתי הילדים הצליחו מקיבן שהעמינו באם באמת
נכון מאוד! הילדים אכן הצליחו כי הם באמת האמינו בעצמם וביכולות שלהם!
ההשערה שלי זה שאחרי שנה התלמידים האלה באמת ניהיו הכי טובים בכיתה כי נתנו להם מוטיבציה גדולה שהם באמת יכולים להצליח ובגדול
כל הכבוד לך על השערה מצויינת! יהיה לך מענין לגלות מה היתה התוצאה בסוף 🙂
אני, שירה בן נפתלי , בעלת כושר זינוק
כל הכבוד לך שירה שאת בעלת כושר זינוק!
היי מיכל ,קוראים לי שירה ואני משערת שהילדים שהסטודנטים שיבחו אותם יעשו קפיצה משמעותית בלמידה ויתקדמו המון בחייהם ובמטרות שלהם ולעומת זאת הילדים שאינם שובחו יחשבו כי אין בכוחותיהם מספיק כדי להשתפר באמת והיות בעלי כושר זינוק , ( מאוד כיף לי לצפות בסרטונים ואני לומדת המון).
היי שירה, השערה נכונה!
אני שמחה גם מאוד לשמוע שכיף לך לצפות בסרטונים ושאת לומדת מהם המון!
היי מיכל, ההשערה שלי שהם הצליחו כי המורים האמינו בהם. שחר
היי שחר, השערה מעניינת מאוד!
קוראים לי הילה ואני בעלת כושר וזינוק רב ובנוסף אף אחד לא יוכל לעצור אותי במה שאני עושה או להחליט אליי כי אני הבמאית של עצמי ואך ורק אני!
היי הילה, כל הכבוד לך! אני שמחה מאוד לשמוע על כך שיש לך כושר זינוק ושאת הבמאית של חייך!
אני ניקה קוגן בעלת כושר זינוק אני אצליח בכל מה שאני אעשה!
היי ניקה, כל הכבוד לך שאת בעלת כושר זינוק!
אני , שאולי היינריך, בעל כושר זינוק!
היי שאולי, כיף לשמוע שאתה בעל כושר זינוק! זה נפלא!
אני אביב הורנשטיין, ואני בעלת כושר זינוק!
היי אביב, אני שמחה מאוד לשמוע שאת בעלת כושר זינוק!
אני נועם קורקידי בעל כושר זינוק
כל הכבוד נועם שאתה בעל כושר זינוק!
ההשערה שחלי היא – שארבעת הילדים יתחילו להשקיע יותר ולהאמין בעצמם יותר, כי הבינו שהם בעלי כושר זינוק גבוה (לפי מה שהסטודנטים אמרו להם) והציפה אותם תחושה של שביעות רצון.
אני בעלת כושר זינוק!
השערה מצויינת. אני שמחה מאוד לשמוע שאת בעלת כושר זינוק!
אני נועם קרסיקוב בעל כושר זינוק!
היי נועם, נפלא שאתה בעל כושר זינוק!
אני סהר אביבי מאמין בעצמי ואני יודע שאני מסוגל להרבה דברים: בלימודים
היי סהר, נהדר שאתה מאמין בעצמך ויודע שאתה מסוגל להרבה דברים בלימודים. כל הכבוד!
אני הדרי קריה אורן בעלת כושר זינוק!
היי הדרי, נפלא שאת בעלת כושר זינוק!
אני יאיר נוימן , בעל כושר זינוק
היי יאיר, נעים להכיר.
נפלא שיש לך כושר זינוק!
אני עוז גורביץ ואני בעל כושר זינוק.
נפלא!
אני אליה ריבקין צמל ואני בעלת כושר זינוק
נפלא!
אני אור אביב בעל כושר זינוק
היי אור, אני שמחה מאוד לשמוע שאתה בעל כושר זינוק!
אני ליאן גמרי בעלת כושר זינוק
מעולה!
אני, בר לשם, בעל כושר זינוק
נפלא!
אני, עמית לשם, בעלת כושר זינוק
מעולה!